Адаптація в провінції Квебек

Після того, як Ви прибудете до Канади, Вам потрібно буде здійснити ряд кроків, аби почати успішно інтегруватися до канадського суспільства. Для цього Вам необхідно знайти житло, отримати всі важливі документи (страховий поліс, номер соціального страхування, картку постійного жителя, водійські права), записатися на курси французької, ознайомитися з системою надання соціальних послуг (освіта, догляд за дітьми, охорона здоров’я), системою працевлаштування, а також з системою надання банківських послуг. Вам також бажано розширити своє коло контактів, ознайомитися з ринком праці, а також розпочати пошук роботи та/або започаткувати власний бізнес у Канаді.

Ми рекомендуємо Вам зібрати наступний пакет документів, які знадобляться Вам на перших порах для адаптації в Канаді:

  • сертифікат CSQ(Québec Selection Certificate);
  • паспорт з дійсними візами постійного резидента;
  • інші документи, що посвідчують особу;
  • свідоцтво про народження;
  • трудова книжка;
  • свідоцтво про шлюб;
  • документи про розлучення та розподіл майна;
  • документи про опіку над дітьми;
  • медична картка;
  • документи про освіту, академічні довідки;
  • документи, що підтверджують проходження стажування;
  • рекомендаційні листи від попередніх роботодавців (з інформацією про поточну діяльність компанії);
  • сертифікати про підвищення кваліфікації;
  • сертифікати про рівень володіння іноземними мовами;
  • документи, що підтверджують проведення дослідження за межами Квебеку;
  • дозвіл на проведення підприємницької діяльності;
  • кредитна історія;
  • дійсне водійське посвідчення, міжнародні водійські права.

Ці документи будуть Вам потрібні, щоб отримати номер соціального страхування, медичний поліс, водійські права, а також для того, аби зареєструвати Ваших дітей в освітніх установах, отримати визнання Вашої професійної кваліфікації, щоб знайти роботу, відкрити банківський рахунок тощо.

Всі документи повинні бути в оригіналі з офіційними (завіреними) перекладами. Рекомендуємо Вам ретельно перевіряти всі дані, які вказуються в документах та їх перекладах.

10 кроків по адаптації в Квебеці:

КРОК 1. Звернутися до Управління з міграції провінції Квебек

Після прибуття до провінції Квебек Вам потрібно звернутися до Управління з міграції провінції Квебек (Immigration – Québec office), щоб призначити зустріч зі співробітником з питань імміграції. Якщо Ви прибуваєте в Pierre Elliott Trudeau Airport, Вас зустріне співробітник з питань міграції й допоможе вирішити справи з документами та відповість на Ваші запитання.

Якщо Ви прибуваєте в інший аеропорт, Вам потрібно звернутися до найближчого представництва Управління з міграції. Адресу Управління з міграції Ви можете знайти за посиланням>>

Під час зустрічі зі співробітником з питань імміграції Ви матимете можливість:

  • Зафіксувати Ваше прибуття на територію Канади через відмітку в паспорті, а також у CSQ (Québec Selection Certificate);
  • Підтвердити або оновити Вашу контактну інформацію (ім’я, дата народження тощо);
  • Дізнатися про:
    • умови, за яких Ви зможете отримати різні документи (картки медичного страхування, номер соціального страхування, водійські права);
    • можливості пошуку житла в Канаді;
    • формальні процедури реєстрації в канадському навчальному закладі.
  • Оцінити можливості та види підтримки, в якій матимете потребу Ви і Ваша сім’я;
  • Оцінити свої знання французької;
  • Записатися на:
    • курси французької мови відповідно до Ваших знань і можливостей;
    • інформаційні семінари для ознайомлення з першими кроками адаптації у провінції Квебек;
    • соціально-професійні інформаційні семінари для тих іммігрантів, які вже володіють французькою мовою.

В Управлінні з міграції Вам також зможуть порекомендувати, куди звернутися у випадку, якщо Вам будуть необхідні інші послуги. Перша зустріч зі співробітником з питань імміграції допоможе Вам уникнути непотрібних кроків під час адаптації у Канаді, а також спростить Вам доступ до державних структур і соціальних послуг.

До змісту>>

КРОК 2. Отримати картку медичного страхування

Картка медичного страхування дозволить Вам отримувати медичне забезпечення – медичні послуги та госпіталізацію – згідно з Планом медичного забезпечення провінції Квебек (The Quebec Health Insurance Plan). Особи, котрі проживають на території провінції Квебек, можуть скористатися допомогою через План медичного забезпечення максимум через три місяці після реєстрації в організації Regie d’assurance maladie du Quebec (RAMQ). Зверніться до RAMQ в перші дні після прибуття до Канади, щоб не втрачати час на отримання допомоги за Планом медичного забезпечення.

Існують також пільги щодо періоду очікування. У RAMQ Вам повідомлять, чи маєте Ви або члени Вашої сім’ї право, отримати такі пільги.

RAMQ не відшкодовує кошти, які витрачаються на медичні послуги під час періоду очікування. Під час періоду очікування Ви повинні самі оплачувати медичний сервіс, або придбати приватну страховку. Якщо Ви плануєте, купити приватну медичну страховку, зробіть це протягом п’яти днів після прибуття на територію Канади. Після цього періоду зробити це буде складніше.

Перед-реєстрація є першим кроком для отримання Картки медичного страхування. Не зволікайте і зателефонуйте до RAMQ або відвідайте офіс RAMQ, щоб надати Вашу контактну інформацію, необхідну для реєстрації.

Зважаючи на ситуацію, RAMQ надасть або надішле Вам реєстраційну форму. Заповніть її, переконайтеся в тому, що інформація правильна, підпишіть форму і додайте необхідні документи. Особи, віком від 14 років і старше, повинні самі засвідчувати аплікаційні форми.

Якщо Ви успішно виконаєте всі умови, то після процедури реєстрації RAMQ надішле Вам листа з інформацією про те, з якого часу Ви зможете отримувати допомогу через План медичного забезпечення. Ви отримаєте Вашу Картку медичного страхування протягом двох тижнів після цієї дати.

Допоки Ви не отримаєте картку медичного страхування, зберігайте листа про період очікування. Залежно від ситуації, Ви зможете отримати деякі медичні послуги безкоштовно. Це допомога жертвам насильства в сім’ї чи жертвам сексуального насильства, допомога вагітним жінкам, лікування інфекційних захворювань, які становлять загрозу для громадського здоров’я, а також вакцинація.

Кожен член сім’ї повинен мати свою власну Картку медичного страхування, в якій є фотографія та підпис власника (за винятком осіб до 14 років). Майте Картку медичного страхування завжди при собі і ніколи не віддавайте її кому-небудь іншому.

Більше інформації про Медичне забезпечення у провінціх Квебек>>

До змісту>>

КРОК 3. Отримати картку соціального страхування

Картка соціального страхування відіграє важливу в роль в різних життєвих ситуаціях. Коли Ви будете влаштовуватись на роботу, Ви повинні будете пред’явити цю картку роботодавцю, аби зафіксувати свою діяльність в урядових установах. Це дозволить Вам отримувати при потребі допомогу та/або компенсації від фінансових установ.

Ви повинні подати заявку на отримання Картки соціального страхування в перші дні після прибуття до провінції Квебек. Зверніться до організації Citizenship and Immigration Canada, в якій Вам дадуть аплікаційну форму на отримання картки соціального страхування. Аплікаційні форми можна також отримати в організаціях Service Canada Centres таImmigration-Quebec services. Ви також можете завантажити аплікаційну форму на сторінці канадської служби Service Canada.

Заповніть аплікаційну форму на отримання Картки соціального страхування. Не забудьте також вказати поштову адресу, на яку Вам можуть надіслати пластикову картку Вашого соціального страхування протягом кількох наступних тижнів. Принесіть заповнену аплікаційну форму та всі необхідні документи до найближчого Service Canada Centre. Це найшвидший, найефективніший і найбільш безпечний спосіб отримання Картки соціального страхування, оскільки Ви особисто подаєте і забираєте документи.

Ми не рекомендуємо подавати заявку поштою, оскільки Ви ризикуєте втратити оригінали Ваших особистих документів під час пересилання поштою.

Корисна інформація:

  • за законом роботодавець має право, попросити пред’явити Вашу Картку соціального страхування упродовж перших трьох днів після того, як Ви розпочнете роботу. Тільки Ваш роботодавець має право, бачити Вашу Картку соціального страхування;
  • Ваш номер соціального страхування є конфіденційним. Є чимало ситуацій, коли Ви не зобов’язані подавати цей номер, наприклад, коли заповнюєте заяву про прийом на роботу, коли ведете переговори про оренду житла, заповнюєте медичну анкету тощо. Щоб дізнатися більше про захист Вашого соціального номера від крадіжки, шахрайства та/або нецільового використання, відвідайте сторінку Service Canada Centre.

До змісту>>

КРОК 4. Отримати картку постійного резидента

Новим іммігрантам автоматично видається Картка постійного резидента. Це обов’язкова складова імміграційного процесу. Ця картка підтверджує Ваш статус постійного мешканця на території Канади. Якщо Ви подорожуєте за межами Канади, Вам знадобиться Картка постійного резидента, щоб повторно в’їхати в країну на борту комерційного перевізника (літака, судна, поїзда чи автобуса). Ви повинні пред’явити персоналу перевізника свою картку, а також картки Ваших дітей.

Картка постійного резидента зазвичай надсилається поштою протягом чотирьох тижнів з моменту, як Ви подасте свою поштову адресу до Імміграційної Служби Канади. Ви повинні надати дані про Ваше місце проживання в провінції Квебек протягом 180 днів після Вашого прибуття. Ви можете зателефонувати за телефоном Call-центру або написати е-мейл. Переконайтеся, що адреса, яку Ви надасте до Імміграційної Служби Канади, буде дійсною протягом 30 днів.

Аплікаційна форма на отримання Картки постійного резидента>>

Контактна інформація з питань отримання Картки постійного резидента>>

До змісту>>

КРОК 5. Отримати водійські права

Якщо ви не уявляєте свого життя без керма, то ця інформація для вас. Одне з питань, з яким до нас дуже часто звертаються потенційні іммігранти: як отримати нове чи обміняти посвідчення водія, видане в рідній країні? У Квебеку це можна зробити, звернувшись до Société de l'assurance automobile du Québec (SAAQ). Інформація на сайті подана французькою та англійською мовами.

Щоб подати заяву на зміну або отримання квебекського посвідчення водія, ви маєте 12 місяців з дня приїзду до Канади. Перше, що треба зробити, це подзвонити у Société de l'assurance automobile du Québec з понеділка по п’ятницю з 8 до 17 години за телефоном і домовитися про зустріч:
  • Монреаль : 514 954-7771
  • Квебек, Канада, США : 1 888 356-6616

Будьте готові до того, що службовець запитає у вас про такі документи як: свідоцтво про народження, карта постійного резидента (Carte de résident permanent), паспорт тощо. Це дозволить йому дізнатися про ваш статус резидента. Відповідно до статусу, службовець розповість про хід вашої справи і призначить зустріч.

 
З собою потрібно буде мати такі документи: посвідчення водія вашої рідної країни, офіційний переклад вашого посвідчення (якщо воно не дублюється англійською або французькою мовами), ваші імміграційні документи (Confirmation de résidence permanente), а також документ, що підтверджує, що ви проживаєте у Квебеці (наприклад, Договір про найм житла). Обов’язково беріть з собою ОРИГІНАЛИ документів.
Фото брати не потрібно, фотографувати вас будуть на місці.
 
УВАГА ДЕТАЛЬНІШУ  інформацію про вартість та детальний план дій по отриманню прав в Канаді ми викладаємо в окремій статті>>
 

КРОК 6. Знайти помешкання

Перш ніж розпочати пошуки конкретної квартири / будиночка, ми рекомендуємо ознайомитися з різними регіонами провінції Квебек. За цим посиланням>> и знайдете інформацію (а також відповідні корисні посилання) про економіки, зайнятість, умови імміграції та культурне життя різних регіонів провінції Квебек. Розглянувши різні пропозиції та вивчивши різні райони провінції Квебек, Ви отримаєте більше варіантів, знайти житло, яке найкраще підходить Вашому бюджету і роботу, котра Вас цілком влаштовуватиме!

Після прибуття в Квебек, ви можете вибрати тимчасове житло на 1-2 місяці. Таке житло Ви зможете підшукати ще в Україні, скориставшись нашою підбіркою посилань про оренду житла у Канаді. Це дасть Вам час, щоб ознайомитися з регіоном та знайти житло, які найкраще відповідають вашим потребам.

Ми рекомендуємо ознайомитися з умовами купівлі та/або найму квартири у провінції Квебек напередодні поїздки. Таким чином, Ви знатимете можливості купівлі/оренди житла у Канаді, знатимете Ваші права та обов’язки при співпраці з брокером/орендодавцем.

Інформація з даних питань на цій сторінці>> – допоможе Вам заощадити час, енергію та гроші!

Як-тільки Ви будете добре проінформовані з ситуацією на ринку житла у Канаді, можете розпочинати пошуки квартири/будиночка.

Щоб полегшити Ваше завдання та оптимізувати Ваші зусилля, рекомендуються декілька методів, які допоможуть у Ваших пошуках. Детальніша інформація>>

Коли Ви знайдете житло, можете відвідати цю сторіночку>>. Там Ви знайдете всю необхідну інформацію про те, як оформити страховку, підключити телефон та Інтернет, як сплачувати рахунки за використання газу та електроенергії, де купити меблі, а також як попередити та боротися з пожежами.

З усіх питань пошуку житла не соромтеся консультуватися з Управління з міграції у Вашому регіоні.

Оренда житла в Канаді:

До змісту>>

КРОК 7. Дізнатися про можливості та умови отримання освіти в Канаді

Ця інформація зацікавить Вас, якщо:

  • у Вас є діти, котрі будуть отримувати освіту в Канаді;
  • Ви маєте намір, розпочати власні наукові дослідження на території Канади;
  • Ви хочете порівняти можливості, які дає канадська освіта, з можливостями, які маєте Ви, отримавши освіту в Україні.

Якщо Ви іммігруєте до Квебеку, Вам буде корисно ознайомитися з системою освіти цієї провінції. За цим посиланням>> ви зможете прочитати про освіту у цій провінції Канади, починаючи від дитячого садка і аж до університету. Дізнайтеся більше про специфічні характеристики цієї системи і про те, що Вам потрібно буде робити в ролі студента або батька маленьких дітей, підлітків і т. д.

Для того, щоб Ваша дитина відвідувала у Канаді дитячий садок, Вам потрібно зареєструвати його/її у відповідній дошкільній установі. У Квебеку протизаконно, залишати дітей у віці до 12 років без догляду. Однак, батьки зазвичай працюють чи навчаються. Щоб вирішити цю ситуацію, уряд Канади створив мережу закладів по догляду за дітьми. Ви можете дізнатися про різні варіанти таких закладів та про послуги, які вони надають, відвідавши посилання>> .

Щоб отримати рекомендації про те, як вступати до школи, в коледж або в університет, відвідайте сторінку>>. Ми рекомендуємо дізнатися заздалегідь, які документи вимагатимуться від Вас, щоб розпочати навчання, а також де і як подати заяву про прийом до навчального закладу, на яких умовах? Це дозволить зекономити Ваш час.

Якщо Ваша дитина не говорить французькою, Вам потрібно записати її на додаткові курси французької мови. Для не-франкомовних студентів у дошкільних установах і початкових та середніх школах згідно з державною програмою Ministère de l'Éducation, du Loisir et du Sport передбачено ряд заходів, про які Ви можете дізнатися, перейшовши за посиланням. 

Уроки французької за такою програмою допомагають дітям легко освоїти французьку, що прискорить процес адаптації в Канаді. Пам'ятайте, що формат проведення занять французької для нефранкомовних дітей може відрізнятися в залежності від школи. Однак, кожна школа несе відповідальність за рівень знань та підтримку, які вона надає школярам.

NB!!! Якщо Ви вже пройшли імміграційне інтерв’ю і отримали Ваші Сертифікати Відбору провінції Квебек (Québec Selection Certificate), можете розпочати процес отримання The Évaluation comparative des études effectuées hors duQuébec. Цей документ не є ані дипломом, ані його еквівалентом. Це, фактично, експертна оцінка рівня освіти, яку Ви отримали в Україні, у порівнянні з освітою в Квебеку. Для того, аби отримати цей документ, Вам потрібно заповнити аплікаційну форму>>, а також зібрати необхідний пакет документів>>.

Вам буде потрібно відправити копії Ваших документів про освіту в Ministère de l’Immigration et des Communautés culturelles (MICC).

Ви також повинні будете сплатити вартість послуг за переклад Ваших документів про освіту. Про суми Ви зможете дізнатись, перейшовши за посиланням>>.

Більше інформації тут>>.

Увага!!! Вам не потрібно легалізувати чи ставити апостиль на Ваших українських документах про освіту. РЕКОМЕНДУЄМО надсилати копії документів, які завірені структурою, яка видала цей документ. Якщо навчальний заклад, в якому Ви отримали освіту, розформований, Вам необхідно звернутися в Міністерство освіти і науки України для отримання копії документа про освіту, а також листа-повідомлення про розформування навчального закладу.

Ми також НЕ РЕКОМЕНДУЄМО надсилати оригінали документів до Ministère de l’Immigration et des Communautés culturelles (MICC). Це ризиковано, оскільки документи можуть загубитися під час пересилання поштою. НЕ СЛІД також надсилати нотаріально завірені переклади. Такі документи будуть Вам повернені.

До змісту>>

КРОК 8. Вивчити французьку мову

Французька мова є офіційною мовою Квебеку. Знання французької дозволить підвищити Вашу кваліфікацію, що розширить Ваші можливості, зробити успішну кар’єру в Канаді. Існують різні можливості, вивчити та/або покращити знання французької мови після приїзду у провінцію Квебек.

Ви можете пройти:

  • Інтенсивний курс французької мови (30 годин на тиждень)
  • Про місця, де знаходяться Інтенсивні курси французької, Ви можете дізнатися за посиланням>>
  • Якщо Вам необхідно швидко вивчити французьку мову, але Ви не можете присвятити навчанню увесь день, Ви можете записатися на Part-time course, підібрати зручний для Вас графік і займатися французькою 4, 6, 9 або 12 годин на тиждень. Про місце розташування таких курсів дізнайтеся на сторінці>>
  • Якщо The Ministère de l’Immigration et des Communautés culturelles (MICC)співпрацює з компанією, де Ви плануєте працевлаштуватися, ви можете вивчати французьку мову на робочому місці за спеціальною програмою для робітників-іммігрантів. Такі курси безкоштовні і передбачають наступні варіанти: загальний курс французької, розмовна та писемна французька, французька за професійним спрямуванням. Про Ваші переваги за такого варіанту вивчення мови, про місця розташування таких курсів на території провінції Квебек, а також про враження роботодавців Ви можете дізнатися за посиланням.
  • У тому випадку, якщо Вам потрібно використовувати французьку мову у специфічній сфері діяльності, Ви можете відвідувати Спеціалізовані курси французької мови. Більше інформації>>
  • Ви також можете відвідувати Центри вивчення французької мови, щоб вдосконалити свої знання розмовної та письмової французької. У таких Центрах є широкий вибір матеріалів для початкового, середнього та високого рівня володіння мовою. Місцезнаходження таких центрів та розклад роботи можна знайти на сторінці>>

До змісту>>

КРОК 9. Відкрити банківський рахунок в Канаді.

Ми рекомендуємо, відкрити банківський рахунок якомога швидше після прибуття на територію Канади. Будьте максимально обережними та уважними при відкритті банківського рахунку, а також поцікавтеся – скільки коштує відкриття рахунку в різних банках Канади, де знаходяться філії того чи іншого банку на території провінції Квебек та/або на території усієї Канади, які послуги пропонує певний банк Вам як фізичній особі?

Перед процесом відкриття банківського рахунку зверніться за консультацією до організації The Financial ConsumerAgency of Canada (FCAC). Ця організація надає клієнтам інформацію про різні фінансові установи та фінансові послуги, зокрема, про банківські рахунки, про виплати за кредитом та/або іпотекою, про ведення кредитних звітів.

Організація також надає інформацію про Ваші права та обов’язки при роботі з фінансовими установами.

Щоб дізнатися більше – перейдіть за посиланням>>

До змісту>>

КРОК 10. Знайти роботу в Канаді

У провінції Квебек досить високі вимоги до особи, яка шукає роботу. Для того, щоб прийняти правильне рішення по працевлаштуванню у Канаді, Ви повинні бути добре поінформовані. Існує чимало особливостей ринку праці провінції Квебек. За цим посиланням>> Ви зможете дізнатися про останні новини на ринку праці у Вашій професійній діяльності, про умови праці та про діяльність профспілок, а також про програми, пов’язані з соціальним забезпечення у Ваші сфері діяльності.

Ви можете розпочати пошуки роботи ще до від’їзду на територію Канади. Інформація на сторінці>>  продемонструє Вам конкретні кроки, які Вам потрібно здійснити, щоб влаштуватися на роботу. Це, зокрема, підготовка резюме, створення мережі контактів, підвищення Вашого рівня французької мови, використання послуг державних служб зайнятості, моніторинг Інтернет-сторінок з пропозиціями по працевлаштуванню тощо.

Якщо Ви маєте капітал і плануєте відкривати власний бізнес у Канаді та/або стати партнером у канадській компанії, то за цим посиланням>> Ви знайдете чимало корисної інформації про систему канадського законодавства, інформацію про створення бізнесу, online-послуги для існуючого бізнесу та інформацію для підприємців-початківців, аплікаційні форми, дозволи та інші інформаційні ресурси, які допоможуть Вам проаналізувати канадське бізнес-середовище й успішно реалізовувати власну справу.

Список сайтів по працевлаштуванню:

До змісту>>

КОРИСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ САЙТИ 

Ви хочете отримувати належне медичне забезпечення, почуватися захищеними, користуватися своїми правами та свободами, відчувати себе на рівні з усіма жителями Канади, незалежно від раси, етнічної приналежності та релігії? На сайті Громадянство та імміграція до Канади (Citizenship and Immigration Canada) Ви зможете знайти посилання на імміграційні служби Канади, які займаються реєстрацією громадянства і кожного дня працюють з людьми з різних культур, аби поширювати єдині цінності та об’єднати всіх громадян. Адже тільки так можна розбудувати сильну, економічно, соціально та культурно процвітаючу Канаду!

Ресурс створено у 1994 році. Він діє на основі 95-ї статті Конституції Канади (1867), а також на основі Закону про громадянство та Закону про імміграцію та захист біженців. Імміграційні служби допомагають новачкам адаптуватися до канадського суспільства, забезпечують їх належний медичний та юридичний захист, допомагають іммігрантам повною мірою брати участь в економічному, політичному, соціальному та культурному житті країни. Зацікавилися? Тоді не гайте часу і переходьте за посиланням.

Ви зможете дізнатися про особливості імміграції до провінції Квебек. Інформація особливо зацікавить постійних робітників, робітників на тимчасовій основі, ділових людей, іноземних студентів, біженців. Ви також зможете знайти корисні вказівки щодо працевлаштування, освіти, поселення для іммігрантів саме у провінції Квебек. Саме тут Ви знайдете посилання на основні служби зайнятості в Квебеку для кожної категорії громадян, інформацію про оформлення медичного страхування, а також корисні поради, які допоможуть Вам уникнути шахрайства і обману через Інтернет в перші дні у новій країні.

Компанія Emploi-Québec є складовою частиною Міністерства зайнятості і соціальної солідарності і надає допомогу окремим особам та/або підприємствам в пошуку робочих місць у провінції Квебек. Компанія діє з 1997 року і надає послуги по працевлаштуванню у 17 галузях підприємницької діяльності. Більше інформації Ви можете знайти з посиланням вище.